Zagraniczne kampanie z wykorzystaniem QR kodów

Autor Olga Kołodyńska  /   Grudzień 11, 2012  /   W kategorii Kampanie reklamowe, Reklama zewnętrzna - outdoor  /   Brak komentarzy

W poprzednim wpisie mieliście okazję poczytać o potencjale jaki drzemie w technice QR kodów. Z teoretycznego punktu widzenia QR kody mają wiele możliwości zastosowania. Jednak jak to wygląda w praktyce?

Poza marketingowcami, którzy mają szerokie pole do popisu, istnieje jeszcze kwestia odbiorców. Odbiorcy reklam -  a dokładniej liczba osób wyposażonych w urządzenia mobilne dekodujące technikę quick response.

 

Technika QR code, która wywodzi się z Japonii, dziś odnotowuje szczyt popularności na zachodzie. Sedno jej stosowania, tak jak przy  projektowaniu samych billboardów, opiera się na kreatywności. Najbardziej wykorzysta się jej potencjał, odbiegając od prostych rozwiązan, czyli zamieszczania jedynie odnośnika do strony internetowej, czy danych kontaktowych.

Poniżej zaprezentuję kilka ciekawych kampanii (póki co zagranicznych)  z wykorzystaniem QR kodów. Oby służyły za inspirację kreatywnym marketingowcom :)

 

HEINEKEN

Festiwale muzyczne to miejsce, w którym spotykają się najwięksi miłośnicy muzyki. Jednak jak wiadomo, nawet w takich miejscach nawiązanie kontaktów może sprawiać nieco trudności.  Naprzeciw temu wyszła marka Heineken. Idea wykorzystania  QR kodów polegała na tym, ze każdy uczestnik festiwalu posiadał wydrukowany i przyklejony kod, który po zeskanowaniu udostępniał informacje na temat uczestnika i tego co lubi robić. Zdecydowanie pomagało to w nawiązaniu pierwszego kontaktu między festiwalowiczami.

 

STARBUCKS

Starbucks, aby zwiększyć świadomość marki umieścił w popularnych i czasopismach QR kody, które po zeskanowaniu przenosiły do filmiku promującego nową aplikację płatności mobilnych, a także wywiady z ekspertami na temat tradycyjnych sposobów przyrządzania kawy.

Innym razem  za pomocą QR kodów, miłośnikom marki  umożliwiono  wybór i głosowanie na swoją ulubioną kawę.

 

VICTORIA’S SECRET

Tegoroczna kampania Victoria’s Secret (jednej z najlepszych marek bielizny damskiej) „Sexier than Skin” dosłownie i w przenośni nie była zbyt „odkrywcza”. Jednakże wzbudziła planowane zainteresowanie. Kampania skierowana głównie do kobiet, spotkała się ze sporym uznaniem męskiej części odbiorców.  Na billboardach widzimy   popularne Aniołki Victoria’s Secret z  kodami umieszczonymi w strategicznych kobiecych miejscach. Idea polega na zachęceniu klientów do „odkrycia” sekretu, który zapewne ku rozczarowaniu męskiej populacji okazał się piękną damską bielizna (lub jej częścią).

 

MASERATI

Włoski producent samochodów, Maserati, zastosował  kody QR w reklamie prasowej. Przekierowuje ona  użytkowników urządzeń mobilnych do  witryny, w której mogą  zaprojektować GranTurismo S ich marzeń. Aby stworzyć własną preferowaną wersję samochodu, konsumenci mają możliwość wyboru spośród różnych modeli pojazdów. Dodatkowo udostępniania jest informacja o lokalizacji najbliższego dealera i możliwość zapisu do newslettera.

 

W niedalekiej przyszłości postaram się opisać polskie, ciekawe kampanie z wykorzystaniem techniki QR kodów. Kto wie, może i w naszym kraju sprawdzi się ona podobnie jak na zachodzie.

 

Źródła: www.simplyzesty.com; www.qrcodepress.com; www.mobilemarketer.com; www.codezqr.com

 

Olga Kołodyńska

Absolwentka Zarządzania Strategicznego na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Blogerka w ZnajdźReklamę.pl. Pracuje także przy innych projektach związanych z blogowaniem i mediami społecznościowymi. W wolnym czasie lubi grać w tenisa i podróżować w różne zakątki świata.

Facebook Twitter Google+ YouTube 

O Olga Kołodyńska

Absolwentka Zarządzania Strategicznego na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Blogerka w ZnajdźReklamę.pl. Pracuje także przy innych projektach związanych z blogowaniem i mediami społecznościowymi. W wolnym czasie lubi grać w tenisa i podróżować w różne zakątki świata.