Tyle słońca w całym mieście, czyli pogodowy billboard

Autor Olga Kołodyńska  /   Kwiecień 24, 2013  /   W kategorii Kampanie reklamowe, Reklama zewnętrzna - outdoor  /   695 Komentarzy

Od kiedy stopniał śnieg, zza chmur wyjrzało słońce, a na ulicach królują letnie sukienki i wszyscy jakoś mimowolnie się uśmiechają,  śmiało mogę poruszyć temat pogody. Przynajmniej dopóki nie jest za gorąco  :-)

Dziś jednak zostawiamy Polskę oraz naszą meteoropatię i przenosimy się do kraju nazywanego przez rdzennych mieszkańców Długą Biała Chmurą, do miejsca które pierwsze na świecie wita nowy dzień, gdzie lato trwa od grudnia do lutego a zima od czerwca do sierpnia. Przenosimy się na wyspy szczęśliwości, a według niektórych, wręcz na koniec świata. Do Nowej Zelandii.

Ze względu na morski klimat pogoda w ciągu dnia bywa tam zmienna. Poza parasolem czy kurtką przeciwdeszczową, nie warto rozstawać się z okularami przeciwsłonecznymi i filtrem ochronnym, bowiem słońce bywa tu bardzo silne. Nie wydaje się jednak, by to martwiło mieszkańców. Jednak o to, by byli oni na bieżąco z pogodowymi zmianami, postanowił zadbać nowozelandzki portal pogodowy, reklamując się na billboardzie.  Ale uwaga! Nie jest to zwykły billboard. Składają się na niego puste ramy i przypomina on stronę internetową wspomnianego serwisu. Jak wiadomo „prognozy są trudne, szczególnie w odniesieniu do przyszłości”. W dodatku pogoda w Nowej Zelandii jest bardzo zmienna, dlatego przezroczysty billboard ma przekonać przechodniów, że prognozy podawane przez MetService są najbardziej aktualne.

Wewnątrz ramy można zobaczyć niebo identyczne jak to, które właśnie widzą przechodnie – pomysł ma zwracać uwagę na aktualność prognoz pogody podawanych przez MetService.

Przygotowaniem billboardu zajęła się agencja Young & Rubicam New Zealand. Celem postawionym przez MetService było zwiększenie efektów marketingowych przy stosunkowo niewielkim budżecie. I tak, w ciągu miesiąca nośnik zyskał 30 tys. fanów na Facebooku oraz ponad milion wyświetleń w serwisach społecznościowych. Gdyby ktoś wybierał się do Nowej Zelandii, billboard z regularną prognozą można oglądać w pobliżu biura MetService w Auckland.  Będąc w innym miejscu, warto śledzić stronę  www.metservice.com i sprawdzić, czy prognozy  faktycznie są „na bieżąco” :-)

Poniżej spot prezentujący powstanie billboardu.

źródła: marketing-news.pl, MetService New Zealand Fanpage

 

 

Olga Kołodyńska

Absolwentka Zarządzania Strategicznego na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Blogerka w ZnajdźReklamę.pl. Pracuje także przy innych projektach związanych z blogowaniem i mediami społecznościowymi. W wolnym czasie lubi grać w tenisa i podróżować w różne zakątki świata.

Facebook Twitter Google+ YouTube 

O Olga Kołodyńska

Absolwentka Zarządzania Strategicznego na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Blogerka w ZnajdźReklamę.pl. Pracuje także przy innych projektach związanych z blogowaniem i mediami społecznościowymi. W wolnym czasie lubi grać w tenisa i podróżować w różne zakątki świata.