Reklama Outdoor – czy stać na nią małe firmy?

Autor Grzegorz Liputa  /   Październik 18, 2012  /   W kategorii O projekcie, Reklama zewnętrzna - outdoor  /   730 Komentarzy

Billboardy i inne formy reklamy zewnętrznej wydają się być poza zasięgiem małych firm. Powszechnie przyjmuje się, że taka forma reklamy przedsiębiorstwa zarezerwowana jest dla dużych firm dysponujących sporym budżetem. Dodatkowo wydaje się, że organizacja takiej kampanii jest czasochłonna – należy odnaleźć firmy oferujące atrakcyjne miejsca reklamowe, zbadać ich dostępność, wybrać dobre miejsca.

Można zlecić to domom mediowym lub innym agencjom reklamowym, jednak  wtedy koszty przeprowadzenia kampanii znacznie wzrastają.

Czy małe firmy naprawdę nie mogą pozwolić sobie na kampanię outdoorową ?

Trzeba przyznać, że taki typ reklamy nie należy do najtańszych. Jest to jednak reklama bardzo skuteczna. Natomiast odpowiednio stworzona kampania reklamowa, nawet niewielka, może przynieść wymierne korzyści. Niewątpliwą zaletą reklamy outdoorowej na billboardach jest bardzo duże grono odbiorców oraz duży format reklamy. Standardowe billboardy to około 12 metrów kwadratowych ekspozycji.

Koszt przeprowadzenia kampanii reklamowej zależny jest od wielu czynników. Istotny wpływ ma tu wybór firm oferujących tablice. Na rynku reklamy zewnętrznej znajduje się kilka dużych firm, które oferują wysokie ceny wynajmu – jest to około 1300-1600 zł za standardowy billboard za miesiąc. Warto jednak zapoznać się z ofertą mniejszych agencji, które oferują nawet 2 razy tańsze billboardy. Takie rozwiązanie ma jednak swoje wady. Często trzeba korzystać z tablic kilku firm, co komplikuje cały proces tworzenia kampanii. Należy kontaktować się z każdą firmą osobno, aby otrzymać niezbędne informacje o lokalizacjach ich nośników oraz dostępności. Należy pamiętać również o koszcie druku reklamy oraz jej aplikacji. Drukiem zajmują się zewnętrzne drukarnie, natomiast wyklejaniem plakatów firmy posiadające swoje miejsca do wynajęcia.

Małe firmy mogą pozwolić sobie na drobne kampanie reklamowe. Wymaga to jednak dużo cierpliwości i czasu. Większe firmy mogą pozwolić sobie na drogich pośredników i ułatwić sobie tworzenie kampanii. Samodzielna organizacja jest tańsza, ale trudniejsza. Rozwiązaniem jest nasza platforma znajdzreklame.pl, która umożliwia szybkie i samodzielne tworzenie reklamy outdoorowej na nośnikach różnych firm. Jest ona obecnie w fazie tworzenia i mamy nadzieje, że będzie alternatywą również dla małych firm reklamowych.

Student 5 roku informatyki w biznesie na Uniwersytecie Ekonomiczny we Wrocławiu. Współzałożyciel portalu, który wraz z Pawłem Romańskim zajmuje się tworzeniem rozwojem i reklamą. W wolnych chwilach lubi biegać oraz spotykać się ze znajomymi.

Facebook 

O Grzegorz Liputa

Student 5 roku informatyki w biznesie na Uniwersytecie Ekonomiczny we Wrocławiu. Współzałożyciel portalu, który wraz z Pawłem Romańskim zajmuje się tworzeniem rozwojem i reklamą. W wolnych chwilach lubi biegać oraz spotykać się ze znajomymi.