Outdoor a inne formy reklamy

Autor Olga Kołodyńska  /   Styczeń 17, 2013  /   W kategorii Reklama zewnętrzna - outdoor  /   Brak komentarzy

Marketing internetowy w dzisiejszych czasach stał się niemal koniecznością. Każda firma prowadząca działalność, powinna istnieć także w sieci.

Internet, który jest dziś źródłem niewyczerpalnej wiedzy, służy również do researchu na temat jakości oferowanych przez daną firmę usług, a także porównywania produktów, czy wyszukiwania na ich temat opinii. Jest to niczym niezastąpione narzędzie. Ale warto zadać sobie pytanie – Czy rzeczywiście możemy ufać temu co czytamy w sieci?

Chcąc promować swoje usługi i produkty w Internecie możemy zastosować marketing wirusowy (w przypadku którego informacja rozprzestrzenia się po sieci sama – my tylko generujemy bodziec do jej ekspansji), czy marketing szeptany, gdzie piszemy o naszej firmie na forach, w komentarzach itp.

Czy uwierzycie, że zaledwie 1% tego co czytacie na forach o produktach i usługach  jest prawdą?  Każda świadoma marketingowo firma, stosuje metody marketingu szeptanego i wirusowego, polecając produkty swojej firmy, zaś krytykując te konkurencyjne. Wniosek jest taki, że przede wszystkim Internet jest narzędziem ciężkim do skontrolowania.  Promując własne usługi w Internecie, jednocześnie  nie mamy możliwości skontrolować wszystkiego co pisze o nas konkurencja. Jeśli dotrze do nas taka informacja, jesteśmy w stanie reagować na bieżąco, jednak nie wszystkiemu jesteśmy w stanie zapobiec lub odpowiednio zareagować. Bo jeśli w Internecie ukaże się jakaś negatywna  opinia o firmie, pójdzie ona w świat bardzo szybko. Mimo odpowiednio szybkiej reakcji, ciężko zatrzeć złe wrażenie.

Do innych technik marketingu stosowanego w Internecie możemy zaliczyć reklamę „pay per click”, reklamę bannerową, reklamę e-mail, marketing afiliacyjny, optymalizację stron.

Istnieje dużo różnych technik marketingowych w Internecie, które stosowane jednocześnie, z podobnym natężeniem oraz stale kontrolowane, przyniosą korzyści. Trzeba jednak do tematu podejść profesjonalnie, ponieważ pozytywny oddźwięk możemy uzyskać dopiero po pewnym czasie systematycznej pracy w sieci. Powstaje także coraz więcej narzędzi do badania skuteczności naszych działań w sieci. Wszystko zależy od kosztów poniesionych na kampanię, ilości podjętych działań i wielu innych.

Pomimo licznych możliwości jakie oferuje Internet, popyt na outdoor wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Wyniki analiz kampanii mówią same za siebie. Reklama outdoor jest o tyle skuteczna, że pozostaje odbiorcom na długo w pamięci. W przeciwieństwie do reklamy internetowej, z którą użytkownik często ma styczność jedynie jednorazowo, plakat na billboardzie widoczny jest 24/7.

Można pokusić się o twierdzenie, że Internet jest dobrym narzędziem wsparcia dla pomysłowej i solidnie przeprowadzonej kampanii zewnętrznej.

Według danych ogłoszonych przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej liczba nośników reklamy zewnętrznej wynosi obecnie 92 646 sztuk. W zestawieniu zawarte są nośniki wszystkich rodzajów, od standardowych przez poszczególne formaty oraz konstrukcje nietypowe, a także wykorzystywane wyłącznie czasowo konstrukcje naścienne.  Warto zaznaczyć, ze w zestawieniu brane są pod uwagę jedynie większe firmy, które wyraziły chęć przynależenia do Izby. Dodatkowo istnieje mnóstwo nośników firm niezrzeszonych oraz osób indywidualnych. Na tej zasadzie działa ZnajdźReklamę, współpracując z małymi i średnimi przedsiębiorstwami posiadającymi własne nośniki.

Już od kilku lat największą popularnością cieszą się nośniki typu frontlight 6×3 (18 m2), które w opinii klientów gwarantują bardzo dobre efekty wizerunkowe. Ich liczba wynosi 14.513 szt (wg IGRZ), a z analiz wynika, że nośniki te wraz z z nośnikami typu citylight generowaly w 2011 r. blisko 60% przychodów z reklamy zewnętrznej. Wśród sektorów gospodarki największy udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną ma: sprzedaż (24,22 %), telekomunikacja (12,43 %), rozrywka i kultura (11,36 %), żywność (6,57 %), usługi (6,13 %).

W przypadku wątpliwości co do podjęcia organizacji kampanii zewnętrznej, zachęcam do zapoznania się ze starszymi artykułami.

Dlaczego warto korzystać z reklamy zewnętrznej?

oraz

Jak zaplanować kampanię zewnętrzną?

 

Dane zaczerpnięte z http://www.igrz.com.pl/

Olga Kołodyńska

Absolwentka Zarządzania Strategicznego na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Blogerka w ZnajdźReklamę.pl. Pracuje także przy innych projektach związanych z blogowaniem i mediami społecznościowymi. W wolnym czasie lubi grać w tenisa i podróżować w różne zakątki świata.

Facebook Twitter Google+ YouTube 

O Olga Kołodyńska

Absolwentka Zarządzania Strategicznego na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Blogerka w ZnajdźReklamę.pl. Pracuje także przy innych projektach związanych z blogowaniem i mediami społecznościowymi. W wolnym czasie lubi grać w tenisa i podróżować w różne zakątki świata.