Rodzaje billboardów reklamowych

Autor Olga Kołodyńska  /   Październik 22, 2012  /   W kategorii Reklama zewnętrzna - outdoor  /   954 Komentarzy

Na rynku reklamy zewnętrznej występują dwie główne kategorie wielkości billboardów:  12m2 (5,04m x 2,38m) oraz 18m2 (6m x 3m). Oprócz tych nośników występują też niestandardowe, większe nośniki. Używane są one najczęściej do dużych, ogólnopolskich kampanii  reklamowych. Jakie ?

Freeboard wolnostojący 18m2

Większą popularnością cieszą się te o wielkości 12 m2, ponieważ są tańsze i jest ich więcej, zatem są łatwiej dostępne. Te nośniki są najczęściej wykorzystywane w kampaniach reklamowych.

Billboardy o wielkości 18m2 oraz 12m2 (od góry).

Billboardy reklamowe mieszczą się na tablicach wolnostojących, zwanych „Freeboard„ które mogą być jedno lub dwustronne oraz tablicach jednostronnych umieszczanych na budynkach.

Istnieją też nośniki mobilne. Są to przyczepy reklamowe o powierzchni 2×12 m2. Ich zaletą jest możliwość prezentacji w różnych lokalizacjach. Dodatkowo istnieje też możliwość dodania oprawy dźwiękowej, która przyciąga uwagę odbiorców. Jednak z tą formą reklamy należy uważać, gdyż może ona zmęczyć pobliskich mieszkańców i zadziałać niekorzystnie na naszą kampanię.

Reklama mobilna - billboard na kółkach.

Podczas planowania kampanii reklamowych należy przemyśleć wybór nośników. Czasami warto również użyć kilku formatów mediów aby dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów.

Olga Kołodyńska

Absolwentka Zarządzania Strategicznego na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Blogerka w ZnajdźReklamę.pl. Pracuje także przy innych projektach związanych z blogowaniem i mediami społecznościowymi. W wolnym czasie lubi grać w tenisa i podróżować w różne zakątki świata.

Facebook Twitter Google+ YouTube 

O Olga Kołodyńska

Absolwentka Zarządzania Strategicznego na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Blogerka w ZnajdźReklamę.pl. Pracuje także przy innych projektach związanych z blogowaniem i mediami społecznościowymi. W wolnym czasie lubi grać w tenisa i podróżować w różne zakątki świata.